Thursday, October 16, 2014

Ana Ćurčin + Marissa Nadler @ Cinema Rex, 14.10.2014

Ana Ćurčin
Marissa Nadler
U noći kada su svi pogledi bili uprti u dron koji je leteo nad hramom fudbala, grupa od dvestotinjak freakova (ili su freakovi bili na utakmici Srbija-Albanija, a ovde oni normalni) okupila se u Cinema Rexu da isprati nastup Ane Ćurčin i Marisse Nadler, koja je prvi put svirala u Beogradu. Ana Ćurčin je, mogu slobodno da kažem, imala svoj najbolji nastup od onih koje sam do sada gledao a gledao sam ih dosta. Ako kao metaforu upotrebim izradu analognih fotografija, posle dugog boravka u razvijaču pa u fiksiru, njene pesme su večeras dobile konačan oblik. Sve kockice su se složile: pažljiva publika, odličan zvuk, Anino raspoloženje za svirku i glas u dobroj formi omogućili su da Ana emituje svoje tople, lične pesme na upečatljiv način. Večeras je briljirala u novoj "Keep Quiet" koja ima hit potencijal i poslednjeodsviranoj "Communicate" koja je jedna od onih, kako ih ja zovem, pesama većih od života, koja je, otpevana Aninim moćnim ali ipak toplim glasom potpuno nadkrilila auditorijum. Dobar uvod za ono što je sledilo, za nastup Marisse Nadler. Ana i Marissa su dosta slične po načinu pevanja, ima dosta uspona i padova u njihovim melodijskim linijama, ipak, Anine su nepravilnije strukture, Marisine konvencionalnije. Anin glas je topao, Marissin je hladan. Ipak, sveukupna Marissina zvučna slika je večeras bila bogatija a razliku je pravila devojka za čelom i električnim klavirom koja je pevala i prateće vokale. Na Marissin "noir" folk Janel Leppin,  plavuša u crnoj čipki, je dodavala "haunting" i "creepy" muzičku podlogu tako da su murder ballads koje Marissa uglavnom peva zvučale još jezivije nego na ploči. Tako jezivo da bi komotno mogle da budu soundtrack za „Ubistva u ulici Morgue“ Edgara Alana Poa, to mi se stalno vrtelo po glavi. Čak je i obrada moje najdraže pesme Townes Van Zandta "Tecumseh Valley" koja i sama spada u murder ballads umesto Townesovog sažaljivog tona dobila ton kojim se pričaju strašne priče oko logorske vatre. Iako ih nije predstavila kao članove svog benda, a trebala je, pošto im je tokom celog koncerta poput dirigenta davala uputstva, Joca i Dule Bauk koji su radili zvuk su večeras pošteno zaradili svaku paru. Pojačavanjem i utišavanjem instrumenata i glasa Marissa je vešto menjala zvučnu sliku, uvek u pravcu postizanja utiska bezvremenog i neovozemaljskog. Skoro da nikad nisam video ćutljiviju i pažljiviju publiku za vreme trajanja pesama, ali prilično bučnu prilikom aplaudiranja. Ipak, publika nije uspela da dozove prehlađenu Marissu na drugi bis pa se koncert, kao što je počeo tačno u minut, i završio pre nego što su otišli poslednji tramvaji. Da stignemo do njih, trebalo je proći tek nekoliko mračnih Dorćolskih ulica.

Marissa Nadler
Ana Ćurčin


No comments:

Post a Comment

Google Analytics