Poslednji prorok Rock’n’Rolla?
Ko mi je kriv što na ovakve
događaje dolazim uvek pola sata ranije pa se izbedačim što je malo ljudi
prisutno! U trenutku početka nastupa Jonah Tolchina u Amerikana Sali DOBa bilo
je prisutno pedesetak ljudi, bolje rečeno sretnika koji su prisustvovali prvom
beogradskom nastupu buduće folk zvezde. Krhki, riđokosi Jonahizgleda kao da ga
je vremeplov usisao iz lineup-a Newport Folk Festivala 1963. godine i izbacio u
Amerikana salu DOB-a ove, 2015. godine. Podsetio je nekim svojim pesmama na
Burl Ivesa, nekima na Pete Seegera, a nekima na Dave Van Ronka pa čak i na
samog Dylana. Uslovno rečeno podsetio, u stvari je bio samo svoj taj
dvadesetdvogodišnji momak nežan po stasu ali gorostasan po glasu i veštini
sviranja gitare. Kada je počeo da raspoređuje publiku ko će šta da peva kao što
je to nekada radio Pete Seeger na Newportu, na trenutak se u Amerikana sali
Doma omladine osetio miris i ukus iz doba nevinosti građanskih pokreta sa samog
početka šezdesetih. Brže nego što je smeo, sav taj zanos je otišao u nekakve
ekstremizme, leve ili desne, svejedno, ili još gore u dosadne konformizme
svakodnevnih života. Mlađahni Jonah nas je na trenutak vratio u te mitske
prostore bezgranične slobode, pravde i apsolutne čistote, kojima ćemo, sada
kada smo kao civilizacija došli do mrtve tačke, ponovo morati početi da težimo!
Eto, da vide oni koji kasne šta su propustili.
Sala se dobrano popunila kad je
Mića Glavaški iz Rebel Stara izašao na pozornicu. On u Beogradu ima svoje ljude
koji su uvek kad Rebel Star nastupa prisutni u punom sastavu, znaju svaku reč
svake pesme, igraju, pevaju, uživaju. Glavaški i momci ih nikad ne iznevere,
daju se do poslednje kapi znoja, odabir pesama je uvek savršen, kombinacija
proverenih favorite i novih pesama ovoga puta obogaćenih sa dve pesme gitariste
Ashleyja otpevane na engleskom koje su se sasvim dobro uklopile u Rebel Star zvuk.
Vrhunac njihovog nastupa je ipak bio kada se Ivana Smolović iz On Tour popela
na binu da zajedno sa publikom otpevaju sada već klasičnu pesmu “Anđeli”.
The Bambi Molesters pojačani
Lukom Benčićem iz My Buddy Moose za klavijaturama ne izgledaju kao neko ko će
pokvariti dobar party. Dapače! To su te večeri i pokazali. Neverovatno
energični, usvirani i raspoloženi, održali su mini concert koji je i najveće
skeptike morao preobratiti u fanove ove njihove verzije surf rocka. Ova muzika
je veoma filmična, pa iako je instrumentalna kod mene a verujem i kod drugih
ljudi izaziva niz asocijacija koje se u mozgu pretvaraju u nizove slika, u
nekakve lične filmove. Filmovi se menjaju u zavisnosti od atmosfere, ritma i
melodije svake pesme, ali oni večeras nisu uopšte bili potrebni. Dovoljna je
bila energija kojom su The Bambi Molesters zračili da nas sve izmeste u neki
drugi svet i pripreme za ono što dolazi.
A došao je Chuck Propher,
nekadašnji gitarista jednog od mojih omiljenih “under the radar” bendova Green
On Red. Možda je u GOR Dan Stuart bio lider, glavni autor i pokretačka snaga ali
definitivno, pošto sam Dana gledao prošle godine na SeaRock festu u Kotoru a
Chucka sada, momentum je u ovom trenutku na strani Propheta. Neočekivano dobar
prošlogodišnji album Night Surfer me je odmah posle preslušavanja upisao na
attending listu ali nisam verovao da će mi Pop Depression, organizator ovog
festivala, tako brzo ispuniti želju. U 11:30, na početku nastupa Chuck Propheta
& The Mission Expressa sala je dostigla vrhunac ispunjenosti (po mojoj,
kako me optužuju, uvek preoptimističkoj proceni oko 500 duša) ali ne i vrhunac
isijavanja energije. Ta tačka je dostignuta mnogo kasnije kada je Chuck, ponet
izvanrednim prijemom publike uobičajeni festivalski nastup od sat – sat i
petnaest, produžio na puna dva sata, znači oko 1:30 sledećeg dana. Dva sata
pravog rock’n’rolla, onog nekalkulisanog, znojavog i prljavog, izvedenog kao da
im je to poslednji put.
Dva su mi trenutka zapala za oko.
Prvi, kada je Chuck posle odsviranog akustičnog seta (uslovno rečeno, pošto
bučniji i energičniji akustični set nisam u životu čuo!) svoju akustaru dao
devojci iz publike i pozvao je da im se pridruži na sceni. Ona, za razliku od
Propheta, očigledno nije znala da je
suština folk muzičkih hootenanny večeri takozvani otvoreni mikrofon, gde
se bilo ko od prisutnih može pridružiti muzičarima na sceni da nešto otpeva ili
odsvira. Drugi trenutak je bio onaj kada nas je Chuck, najavljujući neku pesmu
o San Franciscu, svom rodnom gradu, prosto zamolio da ne dozvolimo promene koje
on primećuje da su se od njegovog prethodnog boravka dogodile, a koje će Beograd
dovesti do toga da liči na današnji San Francisco ili bilo koji drugi veliki
grad ekonomski razvijene i politički korektne zapadne hemisphere. Mislim se ja,
e moj Čače, ne boj se ništa, kakav crni napredak, kakav New York, Pariz,
London, ovde se ni Drugi svetski rat još nije završio!
No comments:
Post a Comment