Svoj među
svojima!
Steve Wynn @ KC Grad, Beograd, 28.10.2015
Neposredno pre odlaska na koncert čitao sam na jednom od hrvatskih muzičkih
portala polemiku o prikazu nastupa jednog domaćeg indie autora u kojoj je
izneta primedba recenzentu da ne treba u svom tekstu da piše o svojim
osećanjima i svom doživljaju koncerta već treba da da objektivnu sliku. Iako se sa pogledom recenzenta na tog
autora uopšte ne slažem, još manje se slažem sa tezom davaoca primedbe. Jer
rock’n’roll nije nikakva egzaktna naučna disciplina, niti je to sportsko
takmičenje, rock’n’roll je upravo paradigma onoga o čemu treba pisati sasvim
subjektivno. Čitaoci će brzo zaključiti koliko piščevo subjektivno korespondira
sa njihovim subjektivnim i nadalje će se po tome ravnati kada pročitaju tekst
tog pisca o nekome. Čemu ovaj predugi uvod i kakve on ima veze sa sinoćnjim
nastupom Stevea Wynna u Beogradu?
Zato što se pitam kako bi se svideo ovaj nastup
nekom ko se sinoć slučajno našao u KC Gradu, nekome ko za Stevea Wynna nikada
nije čuo i kako bi taj neko doživeo moje hvalospeve o ovom koncertu, hvalospeve
koji će upravo uslediti. Nama koji smo znali zašto smo tu, koncert je bio
predivan, teško opisiv rečima. Ali mi sa Steveom “imamo istoriju” pa nam dok ga slušamo
prolaze kroz glavu pojmovi kao što su Paisley Underground, Tajanstveni voz
Žikice Simića, časopis Ritam, Danny & Dusty, LA, psihodelija, osamdesete,
bendovi koji su spasli rock’n’roll, prohujala mladost...da, te osamdesete nisu
baš bile najbolje godine za rock’n’roll – elektro pop, druga i treća generacija
punkera, new vawe koji se gubio u dekadenciji, uspon metala...a onda je naš
junak kao član legendarnih The Dream Syndicate davne 1982 godine izbacio album
Days of Wine and Roses. To je bio ključni oslonac za celu tu Paisley Underground
scenu i noseći stub mosta kojim smo nekako stigli do grungea. Nije odjek ovog
albuma pa i celog tog pokreta bio širok ali jeste stigao do svakog do koga je
trebalo da stigne, pa je tako stigao i do ne tako male grupe ljudi u Beogradu,
na brdovitom Balkanu. Zato se Steve osećao kao svoj među svojima, što je sam
rekao i što se sasvim jasno videlo. Ovo je peti put da dolazi ovamo ali prvi
put posle pauze od sedam godina. Ne verujem da na mnogo mesta u svetu Steve Wynn
doživi da pola publike ispunjenog KC Grada zna reči većine pesama i glasno ih
peva s njim. To sledstveno čini da se dobro oseća, to prenosi na prisutne i iz
sebe izvlači maksimum. Svirao je, sam sa električnom gitarom, sve pesme koje je
trebalo da svira, i stare i nove, jednu jedinu obradu (Lou Reedovu Coney Island
Baby), ispunio par želja slušalaca, izašao na dva bisa, prvi planiran, drugi
čini se ne. Između pesama nam je pričao zanimljive, i tužne i vesele priče.
Saznali smo da voli burek. Za vinjak nije siguran, kad ga popije posle se ne
seća ničega. Ne seća se ni da li mu se sviđa!
Nama prisutnima se svakako svidelo ono što smo
čuli. I verujem da ćemo opet, kad Steve sledeći put dođe, biti svi na broju.
No comments:
Post a Comment