Wednesday, November 19, 2014

Steve Earle – Sa ovog sveta nikada se neću živ izvući (roman, 2014, 233 str., Geopoetika, naslov originala: I’ll Never Get Out Of This World Alive, 2011)

Petnaest albuma autorskog materijala koje je Steve Earle do sada snimio je vrlo ujednačenog, iznadprosečnog do visokog kvaliteta pa su moja očekivanja od njegovog romana prvenca takođe bila prilično visoka. Uostalom, čovek koji može da ispriča priču u tri minuta, morao bi da može da to isto uradi i na 233 strane. Odmah da kažem, Steve me nije razočarao ni na ovom za njega novom polju. Kad sam prvi put čuo za ovu knjigu, očekivao sam da to bude romansirana biografija Hanka Williamsa u najboljem slučaju, a dobio sam pravi pravcati višeslojni roman. U prvom sloju, to je priča o Doku, stanovniku siromašnog dela San Antonija, koji je izgubio svoju lekarsku licencu zbog svoje zavisnosti od droge ali je nastavio sa praksom ilegalnih pobačaja da bi mogao da finansira tu svoju adikciju. Da se naslutiti da je sve počelo kada je dao smrtonosnu dozu morfijuma svom idolu Hanku Williamsu čiji ga duh, koji je jedan od glavnih junaka ove knjige, od tada proganja. Devojku Gracielu je sam Bog poslao da ga spase, ali…tu prelazimo na drugi nivo ove priče, nivo koji nas baca u razmišljanje o svecima i grešnicima odnosno o dobru i zlu za one koji nisu oduševljeni religijskim referencama, i kako to dobro i zlo nisu fiksirane kategorije, nego više zavise od ugla iz koga se gleda. Treći značenjski nivo je pitanje morala i etike kod različitih kultura, religija ili društvenih grupa. Ne brinite, čitanje romana će vam ići mnogo lakše nego čitanje ovog mog teksta koji je otišao u nekakvu kvazi filozofiju, Steve Earle nije napravio takvu grešku. 

No comments:

Post a Comment

Google Analytics